سرخط خبرها

ماجرای دپوی ۱۰۰ دوچرخه سرقتی در باغ‌ویلایی در منطقه توس مشهد

  • کد خبر: ۱۷۲۴۲۹
  • ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
ماجرای دپوی ۱۰۰ دوچرخه سرقتی در باغ‌ویلایی در منطقه توس مشهد
جزئیات یک پرونده پلیسی که در آن فردی مال‌خر، ۱۰۰ دستگاه دوچرخه مسروقه را در باغ‌ویلایش دپو کرده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، پرونده کشف دوچرخه‌های سرقتی از یک باغ‌ویلا در بولوار شاهنامه، در حالی روز گذشته رسانه‌ای شد که شهرآرا از هشتم تیرماه از آن مطلع و در راستای تکمیل اطلاعات پرونده، پیگیری کرده است. جزئیاتی از این پرونده پلیسی که نشان می‌دهد زن و مردی جوان درحالی‌که با جعل عنوان، قصد فریب مجریان قانون را داشتند، درنهایت تشت رسوایی‌شان از بلندی افتاد و راز فعالیت مرموزشان فاش شد. شرح کاملی از جزئیات جدید این پرونده در ادامه آمده است که می‌خوانید.

پرده اول: کاسبی کثیف با اموال سرقتی

کمی اضافه وزن دارد و موهایش را یک‌طرفه حالت داده است. پیراهن سبزرنگی به تن دارد و در همان ابتدا به محض اینکه به اتاق بازجویی هدایت می‌شود، ادعا می‌کند که روحش هم از مسروقه‌بودن دوچرخه‌ها خبر نداشته است. اما همین‌که افسر تحقیق پرونده از او می‌پرسد چرا آن‌ها (دوچرخه) را تغییر رنگ می‌داده است؟ سکوت اختیار می‌کند و حرفی نمی‌زند.

۳۸ سال دارد و زمانی که مأموران او را در باغ ویلایی دورافتاده دستگیر کرده بودند، خودش را باهویت جعلی معرفی می‌کند. اسم و فامیلی که با این مشخصات وجود ندارد و مأموران قانون پی به این موضوع می‌برند. سرانجام با کشف کارت‌های شناسایی از مخفیگاه این شخص، هویتش فاش می‌شود. مردی سی‌وهشت‌ساله که دارای سابقه کیفری است و پنج‌سال حبس تعلیقی در کارنامه‌اش دارد. سابقه‌ای باعنوان خیانت در امانت و فروش مال غیر برایش ثبت شده است.

اگرچه ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود، اما رفته‌رفته هرچه حقایق پرونده برملا می‌شود، او (متهم) ریزریز به حرف می‌آید. می‌گوید که دوچرخه‌ها را با مبلغی ارزان از بازار روز‌های سطح مشهد خریداری و سپس به باغ‌ویلایش انتقال می‌د اده است.

بعد از انتقال دوچرخه‌ها پروژه فراوری مجرمانه‌اش را شروع می‌کند و زمانی نمی‌گذرد که تنه عریان دوچرخه‌ها تغییررنگ یافته و سنددار می‌شوند و پس از پلاستیک‌پیچ‌شدن در صف فروش قرار می‌گیرند.

خودش معترف است که همه سند‌های مهرشده جعلی هستند. درست شبیه هویتش که دستش را برای قانون رو کرد.

پرده دوم: مشتریانی که مأمور از آب درآمدند

گروهی از مأموران تحقیق، خود را به‌عنوان مشتری جا زده و در یکی از بازار روز‌های محلی (در اینجا به دلیل خدشه‌دارشدن بازارروز نام آن آورده نشده است.) دوچرخه سرقتی را از مرد جوان خریداری کرده بودند و همین مدرک جرم، ضمیمه پرونده‌اش شده بود. دوچرخه‌های مارک‌دار گران‌قیمتی که ارزش کارکرده آن‌ها به ۵۰ میلیون تومان هم می‌رسید، متهم دوچرخه‌ها را کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌فروخت.

زمانی مأموران کلانتری فردوسی برای بررسی این پرونده وارد عمل شدند که از سوی منابع مخبران اطلاعاتی از رفت‌وآمد مشکوک مردی زانتیاسوار به آن‌ها اعلام شده بود. ظنی که موجب شد تا گروهی از مأموران لباس شخصی پلیس، این فرد را زیرنظر گرفته و او را به‌مدت چند روز رصد کنند.

دوچرخه‌های کارکرده یکی پس از دیگری به داخل باغ ویلایی در انتهای بولوار شاهنامه انتقال داده می‌شدند و روز بعد دوچرخه‌های نو پلاستیک شده از آن خارج می‌شدند و در برخی بازار‌های محلی به فروش می‌رسیدند. مأموران در همان ابتدای امر، فرضیه سرقتی‌بودن دوچرخه‌ها را مطرح و با موضوع مال‌خری اموال مسروقه تحقیقاتشان را پیش بردند. پیگیری‌های پلیس تا جایی ادامه داشت که مأموران با هماهنگی قضایی، خود را جای مشتری جا زده و به‌سراغ متهم رفتند.

پرده سوم: به گردن گرفتن شیشه

اگرچه معتاد نیست، اما بسته شیشه‌های کشف‌شده از باغ‌ویلا را گردن گرفته بود. از اتباع خارجی است و ۳۳ سال دارد. می‌گوید از کار‌های شوهرش بی‌اطلاع بوده و در کار‌های او دخالت نمی‌کرده است. در پاسخ به سؤال افسر تحقیق پرونده مبنی بر اینکه چرا شوهرش دوچرخه‌ها را تغییررنگ می‌داده است؟ سکوت می‌کند و چیزی نمی‌گوید.

اما کتمان حقیقت توسط زن جوان، عمر کمی پیدا می‌کند و با کشف برخی مستندات، او سرانجام به حرف می‌آید. در اظهاراتش مشخص می‌شود که شوهرش دوچرخه‌ها را از سارقان خریداری و بعد در باغ‌ویلا رنگ‌آمیزی می‌کرده و با مبالغی ارزان در بازار روز‌های اطراف مشهد می‌فروخته است.

پرده آخر: زانتیایی که چندمرتبه تغییر رنگ داده شده است

فرمانده انتظامی مشهد که از ابتدای گشوده‌شدن این پرونده در جریان تحقیقات پلیس قرار گرفته است، روز گذشته در توضیح دیگر ابعاد آن می‌گوید: متهم در زمینه نقاشی تبحر دارد، از‌همین‌رو بعد از خرید دوچرخه‌های سرقتی، آن‌ها را به باغ‌ویلایی که از چند ماه پیش برای انجام این فعل مجرمانه اجاره کرده بود، می‌برد و رنگ‌آمیزی می‌کرد.

او با فاکتورسازی جعلی ممهور به مهر تقلبی، دوچرخه‌های سرقتی را سنددار کرده و پس از پلاستیک‌پیچ‌کردن، آن‌ها را در برخی بازار‌های روز محلی زیر قیمت بازار فروخته است. البته هنوز مشخص نیست که این شخص چه تعداد دوچرخه را خریداری و چه تعداد دوچرخه را فروخته است، اما بر اساس شواهد امر، مأموران ما ۱۰۱ دستگاه دوچرخه سرقتی به همراه تعداد درخور توجهی قفل و لوازم دوچرخه را از محل کشف کرده‌اند.

سرهنگ احمد نگهبان می‌افزاید: در میان کشفیات مأموران ما یک دستگاه خودروسواری زانتیا نیز توقیف شد. خودرویی که توسط متهم چند مرتبه به‌طور حرفه‌ای رنگ‌آمیزی و به‌طور غیرمجاز تغییر رنگ داده شده است. متهم از این خودرو نیز برای انتقال دوچرخه‌های سرقتی استفاده می‌کرده است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان می‌کند: دو دستگاه پمپ بزرگ باد، سه عدد پیستوله رنگ‌آمیزی، انواع رنگ‌های روغنی و تعداد درخور توجهی سند فروش دوچرخه به همراه یک عدد مهر جعلی فروشگاه دوچرخه‌فروشی از دیگر کشفیات مأموران پلیس در این عملیات بوده است.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: برخی دوچرخه‌های مسروقه از برند‌های گران‌قیمت هستند که بنا بر نظر کارشناسان، بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند، اما آن‌ها بعد از تغییر رنگ و آرم و علائم با قیمتی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان توسط متهم به فروش می‌رسیدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->